top of page

Goed werkgeverschap. In voor- en tegenspoed

Ondernemen is best spannend. Ik zit nog maar 𝟱𝟱 dagen bij mijn huidige opdrachtgevers: ART Group en Brocacef, en dan is het alweer januari 2023. Ook weer tijd voor nieuwe opdrachten dus. 𝐄𝐞𝐧 𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰 𝐣𝐚𝐚𝐫, 𝐧𝐢𝐞𝐮𝐰𝐞 𝐤𝐚𝐧𝐬𝐞𝐧 𝐞𝐧 𝐮𝐢𝐭𝐝𝐚𝐠𝐢𝐧𝐠𝐞𝐧.


Maar laten we eerlijk zijn, ik ben ook niet blind voor de ontwikkelingen in het land, of zelfs op de wereld momenteel. Energiekosten rijzen de pan uit, bakkers die al 30 jaar bestaan die hun bakkerij moeten sluiten hierdoor, gaat die economische crisis nu komen? Wat als we weer in lockdown moeten? Wat als er straks geen vacatures meer zijn? En... wat als ik straks geen opdracht meer kan krijgen?

Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die zich hier af en toe wel eens zorgen om maakt.


Gelukkig is bij mij het glas altijd halfvol, dus ik zorg er wel altijd voor dat het goed komt. 𝐌𝐀𝐀𝐑!!! En nu komt het. Dit zijn ook gedachten van 𝐉𝐎𝐔𝐖 medewerkers. En daar wil ik met deze post eigenlijk bij stilstaan.

''1 op de 3 huishoudens dreigt in problemen te komen door hoge energierekeningen''

Op BNR Nieuwsradio hoorde ik dat 1 op de 3 huishoudens dreigt in problemen te komen door hoge energierekeningen. 𝟏 𝐨𝐩 𝐝𝐞 𝟑! Dus ook 1 op de 3 van jouw medewerkers. Wat ga jij hieraan doen als werkgever?


Soms is een signaaltje aan je medewerkers dat zij zich geen zorgen hoeven te maken over hun baan, over de financiële gezondheid van je organisatie al voldoende om medewerkers wat gerust te stellen.


Wil je toch een stapje extra zetten en het verschil maken in deze periode? Onderzoek dan eens wat je kan doen om je medewerkers te helpen. Wellicht kan je als werkgever een kortlopende lening met een lage rente aanbieden? Of een extra loonsverhoging i.v.m. de inflatie? Of ga je toch de 3 wijze apen naspelen?


Ik ben benieuwd welke organisaties hier al wat mee doen. Laten we goed voor elkaar zorgen.


31 weergaven0 opmerkingen

Comments


bottom of page